Co jiného nejlépe vysvětluje užitečnost mých služeb než samotné klientské příběhy.

  • příběhy zůstanou anonymní kvůli ochraně osobních údajů

1. Věk není problém, rozhodují zkušenosti

Když za mnou kamarád přišel, přiznal se, že mě zvolil až jako druhou možnost. Chtěl si zafinancovat své bydlení, proto postupoval z jeho pohledu logicky a rozhodl se, že navštíví stavební spořitelnu, kde si dodnes spořil. Sdělili mu, že by mu byl úvěr zamítnut. Důvodem byl údajně nízký věk. Dříve, než se rozhodl pro bydlení v nájmu, zavolal mi, že to ještě zkusí se mnou, jelikož se známe z fotbalu. Chvíli jsme pohovořili o jeho situaci. Po dvacetiminutovém rozhovoru jsem dokázal na první pohled odhadnout, jestli má případ vůbec cenu zkoušet financovat. Kamarád byl zklamaný a tušil, že mu řeknu totéž co v jeho spořitelně, ale já naopak viděl situaci nadějně, jen u konkurence. Bylo potřeba využít všeho co měl k dispozici - to znamenalo pomoc od rodiny v podobě důležitých souhlasů. Netušil, jak moc mu může být jeho rodina nápomocná, aniž by musela udělat něco nadlidského a nestandardního. Cca do měsíce byl úvěr na bydlení schválen. A ponaučení? Instituce na finančním trhu svou neschopnost financovat konkrétní případy svádí často na věk a jiné pro běžné klienty uchopitelné důvody. Pravda však je, že kolikrát dobře vědí, že u konkurence by případ měl naději na úspěch, jen nemůžou klienta poučit a poslat ho ke konkurenci z principu "koho chleba jíš, toho píseň zpívej". Naopak mezi sebou svádí konkurenční boj, který laik rozhodně nemá šanci na první pohled odhalit. Proto je mnohem lepší vyhledat nezávislého odborníka předem, nikoliv následně po vlastním neúspěchu. V některých případech se tak klient může nevratně poškodit. Pokud existuje legální a rozumná cesta financování bydlení s ohledem na měsíční výdaje, budu do poslední banky bojovat...

2. Déšť

Byla bouřka a silně pršelo. Bohužel, rodině to způsobilo značné nepříjemnosti. Jelikož kanál před domem nestíhal pojmout všechnu čerstvě napršenou vodu, dostala se přes garáž do první části domu. Škoda byla na první pohled znatelná na zdech i na věcech. To samé tvrdil i likvidátor pojišťovny, který situaci zdokumentoval. K našemu velikému překvapení nakonec pojišťovna odmítla škodu uhradit z důvodu, že samovolný únik vody z kanálu není pojistná událost. Což byl samozřejmě nesmysl, jelikož takto ke škodě vůbec nedošlo. Věřil jsem, že se jedná pouze o nedorozumění. Rodina byla právem naštvaná a chystala se podat odvolání proti výsledku šetření. Důležité bylo zachovat chladnou hlavu a zpochybnit správnými argumenty výsledek. Odvolání jsem rodině pomohl sepsat co nejrychleji a do dvou týdnů byly peníze i s omlouvu od pojišťovny vyplaceny. Klíčové bylo znění samotného odvolání a zkušenosti s tím, na koho se u dané pojišťovny obrátit. Což je jedna ze základních výhod spolupráce s nezávislým profesionálem. Důležité je umět si správně říci o to, na co máme nárok a nevzdát se.

3. Šetřil tam, kde neměl

Potkal jsem se v restuaraci s mladým tatínkem. Naše setkání mi doporučil jeho bratr. Jakožto zodpovědný otec malého dítěte se mnou chtěl řešit finanční zajištění rodiny. Což se nakonec povedlo. Plynul čas a klient se rozhodl, že se postaví na vlastní nohy a zkusí podnikat v taxi službě. Byl jsem rád, ostatně i pro mě to znamenalo další práci s ním. Jenže nastal problém se vstupnímy náklady. Taxík byl drahý a než se takové podnikání rozjede, je potřeba tomu dát čas a nějaké své úspory. A tehdy se stala ta chyba, tatínek se rozhodl, že odstraní ze svých výdajů i platbu za životní pojištění, které chránilo celou rodinu. I přes mé výrazné upozorňování, že to není dobrý nápad, jsem byl nakonec i ochotný přistoupit na snížení plateb. Tatínek si však prosadil svou, pojištění ukončil se slovy, že jakmile se taxislužba rozvine, založíme ho znova. Po půl roce jsem klienta kontaktoval preventivně sám, ale znovuzaložení bylo v nedohlednu. Později jsem se dočetl, že měl ošklivou autonehodu, kde bohužel přišel i o končetinu. Když mi po probuzení volal, bylo nám jasné, že situaci již nelze napravit. Byl jsem pohlcený pocitem bezmoci. Ponaučení? Krytí rodiny by mělo v platbách zůstat, ať se děje co se děje, případně se může zredukovat jeho cena. Finanční následky jeho absencí jsou daleko výraznější než úspory na měsíčních platbách.

4. Až příliš snadno vyhraný boj

Oslovil jsem jednu kamarádku, která začala pracovat v Brně, aby si vyzkoušela spolupráci se mnou. Slovo dalo slovo a kamarádce se služba zalíbila. Byl zde však jeden zádrhel, o celou její rodinu se tenkrát starala paní z jedné konkrétní stavební spořitelny a byla to kamarádka jejich rodičů. Kamarádka již věděla jaký je rozdíl mezi mnou a paní, že já ji mohu zastoupit ve vícero bankovních institucích, kdežto paní jen ve své. Proto mi dala důvěru, a nechala si své již aktivní portfolio smluv zauditovat. Nalezli jsme spolu řešení, které za levnější cenu dokázalo naplnit mnohem více požadavků než dokázalo zajistit stávající. Zbývalo to jen vysvětlit paní rodinné známé. Tušil jsem, že se nenechá opít rohlíkem, a tak jsem kamarádku od starostí odstavil a řekl jsem, ať zavolá mě, že jí to vysvětlím osobně. Přecejen to mohlo být pro kamarádku nepříjemné. Paní zareagovala tak, jak jsem očekával. Nechtěla se toho případu vzdát a argumentovala slovy, že již dlouho spolupracují a že je to škoda. Řekl jsem tedy, ať to za nás rozhodnou čísla. Pochlubil jsem se svým řešením. Paní znejistila, zavolala specialistku z kanceláře. Čekal jsem, že to bude souboj argumentů, ale v tu ránu specialistka prohlásila, že jejich instituce se na dané cenové podmínky nemá šanci dostat, a zajímala se, kde jsem k takovému řešení přišel. S pocitem vítězství jsem po 10 minutách odcházel.

5. Postupná redukce úvěrů

Jedna mladá rodina se rozhodla, že si postaví dům na vesnici. Díky obtížnějším podmínkám pro získání hypotečního úvěru však dopředu důkladně propočítali náklady na stavbu, aby to bylo co nejpřesnější. V půlce stavění však klienty zaskočily nečekané výdaje, ale do hypotéky je již nebylo možné zahrnout. Poroto šli do banky požádat kromě hypotéky ještě o spotřebitelský úvěr, aby vůbec mohli ve stavbě pokračovat. Tato situace se opakovala celkem třikrát, a tak klientům zůstala na krku hypotéka a tři spotřebitelské úvěry s příslibem od bankéřky, že v zápětí ze tří úvěrů udělá jeden. Nestalo se tak, klientům tato konsolidace nebyla schválena, takže byli postaveni do situace platit celkem 4 úvěry včetně hypotéky. V ten moment jsem se s nimi seznámil. Jako na zavolanou. Co se stalo? Ze 4 úvěrů byly rázem 2. Konsolidaci spotřebitelských úvěrů jsme provedli v jiné bance. Úspěch to byl, klientům bylo splněno očekávání. Myslíte si, že jsem zde skončil? Ani náhodou, povolal jsem do zbraně i zázemí své silné společnosti a společnými silami jsme dokonce spotřebitelský úvěr sloučili s hypotékou. Klientům už tak zbyl jediný úvěr na bydlení. Teď jsem teprve mohl skončit. 

6. Bývalý bubeník měl sen

Doslechl jsem se, že ve městě se stále zdržuje bubeník jedné kapely, kterou jsem znal jako mladší. Byla to taková skromnější kapela z Břeclavi a okolí. Dovedlo mě na něj doporučení klienta, že je mladý a pracuje a že by se mu mohla služba hodit. Nesetkal jsem se však s jeho pochopením. Později jsem na něj i zapomněl. Po roce mi od něj přišla zpráva, zdali se službě stále věnuji a že jestli ho nevyhodím, že by potřeboval pomoci. Měl jsem chuť mu říci ne, ale udělal jsem to jinak. Potkal jsem se s ním, ale řekl jsem mu, že jakmile ucítím náznak neupřímnosti, tak se spoluprací končím. K mému překvapení to byl ale rázem jiný člověk. Přemýšlením a hlavně postavou. Chtěl se totiž potkat z toho důvodu, že začal cvičit v posilovně a že má sen mít vlastní. Jenže už to byl člověk s životními závazky a brzy i po konzultaci v jeho bance pochopil, že financování nové posilovny nevyřeší. Tak zkusil ještě mě, aby měl jistotu, že udělal všechno. Snadné to nebylo, dvě banky odmítli i mě, ale napotřetí nám to vyšlo - opět i díky zázemí Partners. Bylo neuvěřitelné sledovat, jak bývalý bubeník dřel každý den, aby posilovnu vybudoval, když dostal tu šanci. Stal se z něj licencovaný trenér fitness. Netrvalo dloho a lidé si ho oblíbili. Dokonce již posilovnu stěhoval do větších prostor. Dodnes mám u něj akční ceny a pořád mi opakuje, že by to bezemě nebylo možné. A já jsem hrdý.

7. Dobrý den, od příštího měsíce budete platit o 7 000 méně

Zaměstnanci v gastronomii jsou zvláštní sorta. Obzvláště číšníci. Má úcta. Jsou to lidé zaměstnaní snad 24 hodin denně s minimem volna. S jednou takovou slečnou jsem měl tu čest. Její problém nebyl nedostatek vydělaných financí, nýbrž nedostatek času. Když potřebovala řešit výdaje spojené s přechodem z nájmu do nájmu, stěhováním se atd ..., sáhla často po velmi nevýhodném řešení, protože ji tlačil čas a situace. Jelikož úrok byl vysoký a nebyla to ani bankovní instituce, dluh se stále navyšoval. Číšnici jsem potkal v době, kdy už i ona sama cítila, že vydělá spoustu peněz, ale nic z nich nemá. Převzal jsem od ní všechny materiály, ale řešení aktuálně nebylo k nalezení. Slíbil jsem jí, že to bude otázka příštího čtvrt roku, že má pouze dodržovat určitá opatření. Po uplynutí této doby jsem měl tu čest číšnici zavolat radostnou novinu v nadpisu příběhu. Neměla s tím vůbec žádnou starost a nepotřebovala k tomu téměř žádný čas. O to radostnější zpráva to pro ni byla. Nyní jsme ve fázi, kdy s ušetřenými penězi budeme nadále pracovat a já věřím, že při správných návycích číšnice bude zanedlouho kvalitně zaopatřena.


Partners Financial services a.s. - centrála: Türkova 2319/5b, Chodov, 149 00 Praha 4 – Chodov Praha 11 
Povinně zveřejňované informace podle čl. 3, čl. 4 odst. 5 a čl. 5 nařízení EU 2019/2088 o zveřejňování informací souvisejících s udržitelností v odvětví finančních služeb: Lukáš Mácsai, Národních Hrdinů 13/3 je vázaným zástupcem společnosti Partners Financial Services, a.s., proto při investičním nebo pojišťovacím poradenství postupuje stejně jako tato společnost stran začleňování rizik týkajících se udržitelnosti i zohledňování hlavních nepříznivých dopadů na faktury udržitelnosti a dodržuje stejné zásady odměňování. 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!